Pattaya, Thailand – Bystyrerepresentanter i Pattaya, ledet av varaordfører Wuthisak Rermkijakarn og varaordfører Krisana Boonsawad, gjennomførte en befaring ved Jomtien kommunekontor for å vurdere om det var egnet for ombygging til det nye Pattaya Community Medical Center (Wat Boonyakanjanaram). Befaringen ble ledsaget av presidenten i Pattaya bystyre, Banlue Kulavanij, den faste sekretæren Kiatisak Sriwongchai, bystyremedlemmer og relevante etater.
Ideen stammer fra det nåværende medisinske senterets manglende evne til å imøtekomme det økende antallet pasienter, spesielt de med kroniske sykdommer, noe som resulterer i overfylte venteområder og sikkerhetsbekymringer under ugunstige værforhold som regn eller sterk vind. Diskusjonene har fokusert på å etablere et nytt, fullt utstyrt medisinsk anlegg med fasiliteter som akuttmottak, møterom, personalkontorer, temperaturkontrollert oppbevaring av medisiner og medisinsk utstyr, og tryggere og mer komfortable venteområder.

Varaordfører Wuthisak avslørte at tomten for Jomtien kommunekontor ble ansett som mer egnet enn den tidligere vurderte plasseringen for avløpsrenseanlegget. Foreløpige planer og et budsjett for det nye senteret er utarbeidet, og den foreslåtte designen omfatter en tre- til fireetasjes bygning utstyrt med omfattende fasiliteter og parkering bak for å betjene beboere i Jomtien og Sør-Pattaya-områdene. Byggingen forventes å starte snart.

Varaordføreren forklarte at det nye medisinske senteret vil forbedre offentlige helsetjenester, gjøre dem mer tilgjengelige, effektive og av høyere kvalitet. Han la også til om byadministrasjonens forpliktelse til å fremme bedre helseutfall for Pattayas innbyggere.





